torsdag 23 februari 2012

Duktiga jag

Duktig lilla jag.
Jag gör så gott jag kan, kan inte göra så mycket mer än det.

Jag har sökt två jobb den här veckan, båda i Gävle. Idag ringde jag till dem för att
ge personen bakom cv:t en röst. Det första samtalet kändes minst sagt avigt.
Nervös som jag var kom jag inte på mycket att säga.
Det andra fick jag ringa två gånger, första gången var det ingen som svarade. Andra gången var det någon som svarade, men jag blev ombedd att ringa tillbaka i morron.

Det ska förstås göra.
Jag sitter på Work for you nu, har inte så mycket att göra. Jag väntar mest på att klockan ska närma sig 12 så att jag får gå hem.

Efter att ha ringt det aviga samtalet och det då jag inte fick något svar bestämde jag mig för att ta mig en styrketår bestående av varm choklad, mycket bättre än det man brukar syfta på när man säger styrketår.



Jag ska iväg och träna i eftermiddag, efter det så blir det en dusch och ringa till en kompis.
När det är gjort ska jag snygga till i köket, det ser förjävligt ut där, och jag skäms att jag inte har tagit i tur med det tidigare.

1 kommentar:

  1. Jag tycker du är så duktig som kämpar på med att gå på Work for you och söka jobb fast det lönar sig så lite. Bra att du kämpar på med träningen också.
    Kram på dig!

    SvaraRadera