fredag 4 juli 2014

Aktiv, aktiv, aktiv, aktiv, inaktiv

Under hela året har jag slitit som ett djur för att få allting gjort i tid och det har jag även gjort de senaste fyra veckorna, men den här veckan känns det som om jag inte får något gjort. Kanske är det så också att jag verkligen inte får något gjort den här veckan. Själv tror jag att det beror på att jag har gjort allt jag kunnat för att få allting gjort fram till förra helgen då jag bestämde mig att "NU tar jag helg!" det var inte meningen att helgen skulle fortsätta hela veckan efter att den faktiska helgen tog slut, men den gjorde lite det och det känns inte bra.

Nu är det nästan helg igen och jag kan inte, precis om ingen annan kan det heller, ändra det förflutna; så jag får helt enkelt acceptera det och ta nya tag på måndag igen.

Idag ska jag dammsuga och diska, damma gjorde jag i går och städa toaletten och torka golv gjorde jag förra veckan och i måndags tvättade jag.

Jag vet inte vad jag ska göra i helgen, förutom att hålla ordning i mitt hem, men jag tror att jag kommer på något att göra; aningen något som måste göras eller något som jag vill göra. Boka ny tid i tvättstugan är ju en sak som jag kan göra.
Jag får göra en lista, det är lättare att komma på saker när man ser dem i någon fysisk form framför sig.
Det är därför jag brukar gå och öppna kylskåpsdörren när jag ska skriva handlingslista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar