onsdag 13 augusti 2014

Lättare att få tag på Bigfoot

Jag blir så inåt helvetet less på människor som aldrig svarar när man försöker få kontakt med dem!
Jag har jagat läraren i Stilistik med blåslampa. Jag har mailat flera gånger och inte bara till en mailadress, jag har ringt flera gånger till olika nummer, men jag har fortfarande inte fått något svar på något av mina försök att nå henne.

Jag skulle ha större förståelse om människan var på semester, men det verkar inte som att hon är det så vad i hela friden är det hon håller på med?
Jag måste få svar från henne, helst i går!
Det är inte första gången jag får jaga henne med blåslampa och söka med ljus och lyckta efter information om hur jag kan nå henne.

Det är lättare att få tag på Bigfoot, som kanske inte ens existerar, än vad det är att få tag på den här kvinnan.

Om hon skulle läsa det här så hoppas jag att meddelandena går in.
Meddelande 1: RING MIG! DET ÄR VIKTIGT! Mitt telefonnummer finns på ditt jobb, på gymnasieskolan. Så ring för i (valfri interjektion/svordom) RING!!!
Meddelande 2: Det är inte okej att inte kolla sin mail, sina meddelanden på mobilen eller överhuvudtaget. Skärp dig!

Den här situationen gör mig inte lite förbannad.
(inte lite = litotes - ett retoriskt begrepp som har med underdrift att göra, används oftast för att ge en komisk och/eller ironisk effekt. Jag tror att ni, kära läsare ser skillnaden mellan ironi och komedi och även ser att här rör det sig om det som börjar på 'i'. Litoteser används oftast i vardagligt tal, i brev, mail eller i arga blogginlägg vilka oftast använder sig av vardagligt språk).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar