torsdag 14 augusti 2014

Jag ser ett litet ljus

Nu har jag fått kontakt med läraren.
ÄNTLIGEN!

Tydligen så hade hon varit på semester; det jag undrar är varför ingen tycktes veta om det någonstans till på de ställen dit jag ringde.

Gud giv mig styrka!

Nu har det löst sig i alla fall.

Jag ska göra en kompletterande omtenta den 23 (ja, augusti, håll gärna en tumme för mig då).
Det bestämdes i våras att jag skulle göra den här kompletterade omtentan då det bara var en liten del av orginal tentan som jag inte hade klarat. Jag hade förstått det som att jag skulle få analyser två texter och jämför dem med varandra. Jämförande biten tar betydligt mycket mer tid än bara analyserande biten.
Nu efter en förmiddag då jag ringt och ringt och tillslut lyckades få prata med samordnaren för personer med funktionshindrade på HiG så har det löst sig.
Hon, ringde till examinatorn och mailade läraren och bad även att läraren skulle höra av sig till mig.

NU har jag fått ett mail från läraren, hon som varit på semester.

I mailet skrev hon och berättade vad jag ska få göra på den här omtentan.
Jag ska få analysera en text.

Eftersom att jag till för några minuter sen trott att jag ska analysera och jämföra två texter på bara två timmar så kände jag att "Det går aldrig!" och bestämde mig för att ta kontakt med högskolan för att se om
jag kunde få en till timme.

Men nu är det fixat och analys av en text klarar jag på två timmar.

Det enda som är kvar att fixa nu är tillståndet i mitt hem (det är ganska stökigt här), hur jag ska ta mig till tentan (som dumt nog är satt på en lördag, kollektivtrafiken går annorlunda på lördagar) och förstås så ska jag plugga.
Om min bästa kompis har återvänt till sin bostad i Gävle tills den 22 så ska jag se om jag kan få sova på hennes soffa.

Men om det skriver jag om någon annan gång.
Nu är jag bara glad att det har fixat sig.
Tack, gode gud, alla änglar, guider och alla goda själar som backar upp mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar