tisdag 8 februari 2011

Den här dagen

I morse vaknade jag av väckarklockan
"Nej!" tänkte jag. "Jag vill inte! ... Särskilt inte med tanke på vad jag har läst för bok till skolan idag! Fy fan."
Läs mer om vad för hemskhet jag läst till idag på min blogg, http://edalinn-bockerkochfilmer.blogspot.com/.
Trots det så tog jag mig upp ur sängen på två minuter.
Jag plockade ut rena handukar ur skåpet och gick in i badrummet för att göra mina behov och duscha.

Jag kläde på mig, åt frukost, bortade tänderna, plockade ihop mina grejer, la dem i skolväskan, sminkade mig och gav mig iväg till tåget.
På tåget så lyssnade jag på musik hela vägen, med andra ord så hände det inte så mycket.

Väl framme så gick jag raskt till klassrummet. När jag plockade fram block och penna så insåg jag att jag hade tagit med mig fel block.
"Äh!" tänkte jag. "Det får gå ändå och vad gör det egentligen?"
Under första halvan av lektionen så gäspade jag lera gånger och undrade om jag hade kommit fel. Om jag hade hamnat på en poletik kurs i stället för skrivarkurs.

Andra halva blev roligare... Eller kanske inte roligare, men absolut intressantare
Vid ett tillfälle så gick vi ett varv och sa vad vi tyckte om en viss grje, jag föredrar att inte försöka förklara vad för det skulle ta väldigt mycket tid och dessutom så har jag inte lust.
Jag vet inte om jag fick fram det jag ville, men jag ska skriva om det ikväll så det är lugnt.
Det jag sa förknippade Jan, vår lärare, i all fall med Jan Guillou, jag tar det som en komplimang

Nu sitter jag i alla fall här, jag slutade för en timme och fem minuter sen, när den här raden skrevs.
Tåget går inte förrän om en timme ungefär så därför sitter jag i en av skolans datasalar och skriver på min blogg.

Jag funderar på om jag ska promenera in till stan. Då har jag något att göra och det verkar ju inte vara något dumt väder, men jag vet inte om jag har någon lust.

1 kommentar:

  1. Var det skönt att promenera? ;-)
    Tur du inte somnade under föreläsningen. :-) Och att den blev intressantare mot slutet.
    Grattis till ditt betyg på förra kursen förresten!!! Vad duktig du är!
    Kram.

    SvaraRadera