onsdag 15 juni 2011

21årsdag i går


I går fyllde jag 21. Det var en rolig dag, lite stressig också, men jag överlevde det också.

Jag klev upp kvart i åtta, min stora syster skulle nämligen komma och hämta mig halv eller kvart i nio. Det var viktigt att jag inte åt något innan, men jag var var så hungrig att jag åt en kaka och drack vatten.
Syrran kom och hämtade mig ca 25 i nio. Vi åkte upp på Bolleberget och där åt vi frukost.



Det var jättefin utsikt :)



Syrran tog massor av bilder på mig, henne och utsikten. Flera av dem kan återfinnas på Facebook.

När jag kom hem så bar jag henne att hjälpa mig skära upp tårtbottnarna som jag hade bakat kvällen innan. Jag var rädd att om jag försökte skära upp den själv skulle de bli alldeles sneda och då skulle tårtan inte bli nå fin.

Vid klockan fem så kom mina fika gäster, syrran jobbade då så hon kunde inte komma.
Vi fikade och jag serverade min tårta.



Jag fick mycket beröm för den. Den var så fin och den var så god. :)
Jag ha en fjärdedel av tårtan kvar nu.

I present fick jag...
Av mormor och morfar: En hemgjord kofta och gardiner.
Av mamma och Christer: Ett lila överkast (som jag önskat mig) och en mysdress.
Jag har en likadan sen tidigare fast den är grön. Mamma sa:
"Du sliter väl ut den gamla snart nog."
Ja, jag skulle tro det.
Av syrran och brorsan fick jag ett presentkort på H&M, värde på 200:-.
När gästerna hade åkt ringde båda mina morbröder, den ena efter den andra.
De gratulerade mig på födelsedagen och frågade hur jag hade det och vad jag skulle göra i sommar.

1 kommentar:

  1. Ja tårtan var jättegod och fin var den också. :-)
    Visst är det väl härligt att ha så många som gratulerar på födelsedagen. Och vilka morbröder du har som kommer ihåg födelsedagar.
    Kram på dig storjäntan.

    SvaraRadera