måndag 11 november 2013

Det var länge sen

Jag har inte skrivit ett enda inlägg sen Grillnatta!

Till hälften har jag inte haft någon lust och till hälften har jag inte haft tid.
Jag skrev en bra grej på en grupp jag är med i på Facebook, när en annan medlem frågade hur resten av oss mådde: Jo... När jag inte pluggar ihjäl mig sover jag som en nedklubbad Törnrosa.
Det var vad jag svarade och om jag inte sover så lyssnar jag på bok tills jag somnar.

Jag vet inte vad mer jag ska skriva...
Jag går Programmet för professionellt skrivande på högskolan i Gävle. Jag har hunnit med en salstenta, en omtenta på den salstentan och jag ska snart göra omtenta igen. Jag och mina kurskamrater är inne på det tredje momentet i kursen så vi har hunnit med mer än bara en tenta och en omtenta, vi har fått lämna in två hemtentor i moment två och gjort muntlig redovisning av ett miniprojekt, vi håller som bäst på med ett grupparbete som ska redovisas muntligt och sen blir det mer hemtenta och omtenta för mig och de andra som inte klarade den förra omtentan.
GUD! JOBBIGT! HJÄLP!

Jag säger bara en sak: Jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen att vi kan få jullov. Det behöver inte vara något stort. En och en halv vecka låter ganska bra, men om jag får spå lite så kommer det att bli inlämning av hemtenta någon gång i slutet av december.

Jag är nöjd så länge jag blir godkänd i den här kursen för den här kursen är då fan inte lätt! Jag ska testa att få C nästa termin, just nu är jag glad om jag får E, vilket betyder godkänt.
Någon gång nästa år, förmodligen till hösten, ska vi läsa Kreativt skrivande C eller 3, vad man nu vill kalla det, potatis/potät. Jag längtar tills dess.

Vad som än händer under det här programmet så vägrar jag att hoppa av! Det är inte ett alternativ! Jag vägrar att gå tillbaka till att vara arbetslös!
Jag ska klara det och sen ska jag trycka upp mitt examensbevis trynet på arbetsförmedlingen!

Nu lärre jag göra andra saker, jag har disk som vill bli avsköljd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar