torsdag 20 januari 2011

Efter sista lektionen på Kreativt skrivande A

Japp då var den kursen slut.
Huff!
Lite vemodigt är det ju efter som att inte alla som gått med mig nu kommer att fortsätta att göra det på B kursen.

Vi slutade lite tidigare idag, halv tre närmare bestämt. Jag tog mig in till stan och där gick jag på Cofféhous by George och fikade.
Medan jag fikade så skrev jag några dikter De blev bra, bättre än de som jag hade skrivit som skoluppgift.

När jag fikat och skrivit klart så gick jag på Åhlens och letade efter en film som jag har funderat på att köpa. Den fanns inte där. Den verkar inte finnas i någon affär som jag har tittat i. Den kanske finns på Cdon, men med tanke på att jag helt plötsligt inte hittar den där jag har sett den förut kanske är ett täcken på att jag ska vänta med att köpa den.
Vem vet?
Jag är inte helt hundra på om jag tror på det där med tecken eller inte. Ibland tror jag på det och ibland inte.
Idag tror jag att jag tror på det.

När jag gick ut från Åhlens så mötte jag min storebror.
Det var enormt otippat och jag blev lika överaskad som han verkade bli.
Vi följdes åt till tåget, trots att han har bil så åkte han tydligen tåg dit, och vi satt bredvid varandra hela vägen tillbaka till Bollnäs.

Det var ganska mysigt att sitta med honom på tåget.
Han brukar retas med mig när vi är bland folk, men när vi är ensamma så är han jättesnäll och beskyddande.

Nu sitter jag här ensam vid mitt skrivbord och dagdrömmer om framtiden, men drömmar förblir bara drömmar om man inte gör något för att förverkliga dem.

1 kommentar:

  1. Kul att träffa brorsan i stan. :-) Och få sällskap på tåget.
    Jag kan tänka mig att det gick lättare att skriva dikter när det inte var nån press på dig. :-)
    Du har så rätt... drömmar förblir bara drömmar om man inte gör nåt för att förverkliga dem...
    Kram.

    SvaraRadera