fredag 21 januari 2011

Morgonstund av guld

Jag vaknade för drygt en timme sen, 09:44, och upptäckte att jag hade vaknat på alldeles precis rätt sida. Jag kände en sån där mysig känsla som man känner när man vet att det kommer att bli en bra dag.
Jag klev upp ur sängen och drog på mig lite kläder och gick och vred upp persiennerna.
Solen som speglade sig i ett fönster på huset mitt emot fyllde rummet med ett himmelskt ljus. Det var tyst runt omkring mig. Ingenting hördes, absolut ingenting.
"Wow!" tänkte jag. "Det här vackra ögonblicket måste jag ta vara på!"
Jag skyndade mig att flytta på lite papper och annat som låg på fotpallen som hör till min fåtölj. Sen gick jag raskt in i köket och hällde upp ett glas läsk åt mig, jag köpte läsk igår.
Jag gick och satte mig i fåtöljen och smuttade på läsken. Jag tittade på min spegelbild som syntes i den avstängda tv:n och tyckte att hela bilden såg väldigt bra ut.
Mysigt!
Efter en stund så reste jag mig, knäppte igång datorn och lyssnade på en ljudbok som jag har liggandes där medan jag åt frukost.
Idag hade morgonstunden guld i munnen.

Ta vara på de där korta fina stunderna, de försvinner så fort annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar