måndag 7 november 2011

Hiss och diss

Jag har bestämt mig för att börja hissa och dissa som Rix morronzoo.

Jag börjar med dissen idag:
Plastkorkar på förpackningar som annars är i papp. Gör företagen det här medvetet eller? Jag menar att det blir lite svårare att sortera sina sopor.
Nu kan jag ju inte göra det ändå för att det inte finns tillgång till olika lådor i mitt soprum.
Men fortfarande!

En till diss:
Coca-cola har gjort skruvkorkarna så små! Det går inte att få grepp om dem och man förlorar nästa all hud i handflatan innan man lyckas få upp fanskapet! Sen när jag i
alla fall väl har fått upp den är jag så arg att jag inte vill ha någon läsk.
Jag tror att de kommer att förlora på den korkade idén att göra skruvkorkarna mindre
på sina flaskor.

Hissen:
Promenaden till praktiken.
Den är sjön, den är mysig och det ända som jag verkligen saknade under de dagar då jag var sjuk förra veckan.

En till hiss:
Jag städade badrummet i går och nu på morronen när jag satt på toa så kände jag "Åh!
Vad skönt!"

1 kommentar:

  1. Vad kul med hiss och diss. :-)
    Jag ska försöka få tag i ett hjälpmedel som man ska ha när man ska öppna korkarna på PET-flaskor och då köper jag en till dig också.
    Jag öppnar tetran helt upp till, sköljer ur den och klipper sedan bort plasten, kliper upp tetran så den blir i ett enda platt stycke. Lite jobb men...
    Vad bra att du njuter av promenaden till praktiken.
    Kramen.

    SvaraRadera