torsdag 10 november 2011

Lager damm

Diss:
Det här är en diss som har med min praktik att göra. Jag vill dissa lager dammet.
Karlsson har ett stort lager, fullt med grejer, några råttor som jag lyckligtvis inte har träffat än och en inåt helvet massa damm. Det där dammet fastnar väldigt
lätt på händerna och jag för min del känner att jag måste tvätta händerna innan jag ens kan klia mig i ögonvrån. Jag har ingen aning om vad som kan göras åt det här.
Eventuellt att personalen får bära handskar när de ska handskas med saker som stått
länge inne på lagret.

Hiss:
Pappor som är ute och går med sina barn.
Barnvagn eller hålla i handen eller bara aktivt leka med dem i parken.
Det är underbart att se en pappa på en helt vanlig vardag som är ute och går med sitt barn.
Det ger en känsla av att jämnställdehten är på väg åt rätt håll.

1 kommentar:

  1. Vad äckligt med så mycket damm! Du gör rätt i att tvätta dig innan du kliar dig i ögonvrån. Ni borde helt klart få ha handskar när ni är på lagret.
    Tur du inte är dammallergiker iaf.

    Visst är det härligt att se pappor vara ute på promenad med sina barn och det är helt klart ett steg i rätt riktning för jämställdheten.

    KRAM!

    SvaraRadera