fredag 1 juni 2012

Är det sant?

Ett ordspråk säger: "Om du inte vet var du kommer ifrån blir det svår att veta vart du ska gå". Är det sant? Jag har länge planerat ett projek. Jag har skaffat mig ett album med svarta tomma sidor, sirral rygg och utan plastfickor. Jag har och håller fortfarande på att leta fram bilder från när jag var liten och en liten tid innan det. Det ska bli... (jag gorde inte de där punkterna för syns skull, jag var verkligen tvungen att tänka efter) en historiebok... typ. Ett album om min och min familjs historia. Nej, jag har inte släcktforskat, det lämmnar jag till mamma och mormor. Jag tycker mest att det är kul klistra, skriva och pyssla. Idén fick jag väl av det där ordspråket som jag började inlägget med. Jag ska se ifall jag kan "försonas" med min bakrund och testa om ordspråket stämmer. Kommer jag att bli klokare och veta vart jag ska gå om jag följer upp mitt liv? Jag har inte den blekaste aning. Vad tror du/ni? Lämmna en komentar med ert svar. Stämmer citatet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar