torsdag 14 februari 2013

En blomma som jag

Ikväll gick jag till Ica för att handla. Min tanke från allra första börja var att jag skulle köpa någon god choklad till mig själv, eftersom att jag inte har någon på den här dagen. Sen kom tanken att jag skulle köpa god choklad och handla inför helgen så att jag slapp göra det i morron.

För att göra en lång historia kort, jag handlade inför helgen, men jag köpte ingen choklad. Jag köpte någonting, men inte choklad.
Jag gick och tittade på blommorna. Rosorna var för dyra och jag gillar inte tulpaner i vas. Efter att ha tittat en stund fick jag syn på några små blommor som alla stod i en varsin liten... skål/vas... någonting sånt. Jättesöta!
Jag tittade på dem och undrade vilken av dem jag skulle välja. Det fanns inte så många kvar och alltså inte så
många färger att välja på, men så såg jag den. Det stod längst in i skuggan av hyllan ovanför. Jag tog fram den för att se vilken färg det var. Den hade samma färg som de flesta andra, men jag bestämde mig för att det var just den jag skulle ha och här är varför:

Den är som jag, liten, söt, äkta (jag kände på bladen genom plasten som omslöt den och bladen var kalla, plastblommor är inte kalla), och blommar i skuggan.
"Awww!" tänkte jag och tog den i min hand. "Du kommer med mig!"

Jag tror att det är någon sorts orkidé.

1 kommentar:

  1. :-) Åh vad bra att du fastnade för en blomma istället för choklad. Och tänk vad länge du kan ha den. Är det en orkidé så ska den inte ha vatten mer än ca en gång i veckan och den får inte "stå" i vatten.
    Vilken trevlig Alla ❤ Dag det blev för dig nu då. ;-)
    Kramen.

    SvaraRadera