tisdag 19 februari 2013

Praktik

I januari började jag praktisera på fritidsgården på kulturhuset, men jag började nästan att klättra på väggarna, det fanns så lite där att göra så jag höll på att bli tokig.
Efter nästan fyra veckor där, ordnade jag en ny praktik. Jag fick hjälp förstås och nu sitter jag på den nya praktiken.
Jag får redigera gamla bilder i Photoshop Elements. Det funkar bra, men i fredag höll jag på att bli tokig på en bild. Det var så mycket skador på den att jag trodde att jag aldrig skulle bli klar.
Lyckligtvis så blev jag klar med den bilden i går.

På båda mina praktikplatser har jag begagnat mig av Nutrilett. Det är lätt att få ner i väskan och därför bra som lunch.
Jag köpte två lådor nu senast, en vilkas påsars inne håll har jordgubbssmak och den andra choklad.
Under praktiken på fritidsgården körde jag bara på den med chokladsmak och trodde många gånger att jag skulle storkna. Nu är det så med jordgubbssmaken istället, den smakar som milkshake. Jag tycker verkligen, verkligen, verkligen inte om milkshake!Det är något av det äckligaste jag vet.
Egentligen ska man ersätta alla måltiderna, frukost, lunch och middag, med Nutrilett, men jag känner inte att jag pallar det. Det blir för mycket! För lite att tugga! Jag vet inte om jag har minskat i bredde eller vikt på det än, men mina brallor känns större och de glider ner mycket lättare.

Nu måste jag återgå till bilden som jag håller på med just nu. Jag skrev det här inlägget som en vila för mina ögon (det är dumt att stirra sig blind) och som en uppdatering för de som läser min/mina bloggar.

1 kommentar:

  1. Finns det inte Nutrilett som är som soppor?
    Det är väl inget som säger att man ska byta ut alla måltider mot Nutrilett. Är väl lämpligt att ha den som lunch men jag skulle heller inte klara av att byta ut flera måltider mot endast Nutilett en längre tid. Men om jag gav mig fan på det så skulle jag nog kunna göra det ett par veckor för att få en snabbstart på viktminskning. Men att tänka på vad du stoppar i dig annars och minska på portionsstorekarna så bör det ju ge resultat. Köp en våg så märker du om du blir nåt mindre. :-)
    Kramen.

    SvaraRadera