tisdag 19 februari 2013

Kalla fingrar och flygande snö

Idag har väl inte varit särskilt olik någon av de andra dagarna på praktiken, jag har visserligen inte praktiserat så länge, men det känns som om jag har kommit in mig till typ 20%.

Idag var det en ny kille som började. Jag vet inte hur gammal han är eller vad han heter. Jag var på toaletten när han kom och fick då inte höra när chefen presenterade honom.
Han fick sitta vid datorn bredvid mig. Önskar att han hade fått datorn på andra sidan rummet eller nåt. Fy för helvetet vad han satt och suckade och pustade!
Jag funderade på om jag skulle fråga ifall han hade tråkigt eller om han var täppt i näsan.
Det lät som om varje ut andning var ett uttryck för den jobbigaste dagen i hans liv.
Samtidigt som det var irriterande så var det nästan lite komiskt och jag hade svårt att inte börja skratta, men mest var det irriterande. Om han inte var uttråkad eller täppt i näsan måste det vara en dålig vana som han har. Något mer kan jag inte komma på.

Ja, jösses!

Utanför flyger små flingor av snö. Mina händer är kalla, de blir de i bland när jag sitter vid en dator, men i det här fallet kan det nog också bero på att jag sitter alldeles bredvid fönstret.

Jag hoppas att vintern tar slut nu. Jag är trött på den! Jag vill känna doften av smältvatten och höra porlandet och droppandet i stuprännorna. Jag vill höra fåglarna kvittra och se djupa gropar i snön på baksidan av min lägenhet.

1 kommentar:

  1. Du får se till att fråga honom vad han heter och försöka ta reda på vad han tycker om att göra annars och så. Kan ju bli trevligare för er båda om ni kan prata med varann istället för att han ska pusta och stånka. ;-)
    Kram.

    SvaraRadera