onsdag 14 mars 2012

Framför datorn

Mitt liv levs framför datorn just nu.
Fråga mig inte varför, för jag vet inte exakt varför.

Det kan vara för att på en dator så går allt mycket snabbare.
Jag kan hålla kontakten med mina vänner, särskilt min bästa vän som bor en timme bort
med tåg och som jag, då jag är arbetslös inte har råd att åka och hälsa på så mycket
som jag skulle vilja.

Det kan också vara så att jag vet att om jag inte håller på med något framför datorn så stormar den bittra verkligheten in och påminner mig om vilket skit jag lever i förnärvarande.
Jag har saker att vara tacksam för, det har alla. Min familj är ett exempel.
Men... Jag har varit arbetslös sen juni och det roligaste jag kan unna mig för de få slantar jag får är när jag får äta godis under helgerna.

Dessutom sker större delen av all jobbsökning via datorn.
Det är väldigt få nu mera som sitter och bläddrar i tidningen på jakt efter jobb.
Ca nio timmar i veckan får jag gå till Work for you och sitta där framför en dator. Det är inte roligt, men det måste göra.
Sen när jag kommer hem igen knäpper jag igång datorn och gör något roligt istället.

Alla gör vi vad vi kan för att överleva och må bra, och om det för mig innebär att mina ögon blir fyrkantiga efter alla timmar framför skärmen får det vara så.

1 kommentar:

  1. Det är tur att datorn och internet finns då man inte har råd med så mycket annat. Eller då man inte orkar så mycket annat än att sitta framför datorn.

    Jag tror jag förstår vilket eländigt liv du lever nu och jag önskar jag kunde hjälpa dig lite mer än vad jag gör för jag vill inte att du ska behöva ha det så.
    Jag hoppas verkligen att du får ett jobb snart så du kan få lite av livets goda du med.

    Varm och go kraaaam...

    SvaraRadera