fredag 16 mars 2012

En liten stund för mig själv

Här sitter jag ensam i godan ro och skriver om världen.
På mitt skrivbord är det i vanlig ordning fult med papper och annat pillijox som förmodligen ligger bättre någon annanstans.

Utanför fönstret lyser solen och fåglarna kvittrar. Jag hör dem dock inte in, men jag vill minnas att jag hörde dem tidigare när jag låg och drog mig under täcket.

Våren är på väg. Snön är nästan helt borta, på baksidan av huset jag bor i finns det ingen kvar.

Hallens golv är täckt med sand och grus. Hoppas att det finns någon som är förståndig nog att skicka ut gatsopen snart. Om ingen redan har gjort det.

Det är fredag och jag njuter av den här lilla stunden för mig själv i tystnad, i godan ro, i frid.
Till kvällen blir det chips och Stolthet och fördom med Keira Knightley i huvudrollen.

Godan ro, i frid och i tillfällig harmoni med världen som kan vara så fruktansvärt brutal att den borde unna oss fler sånna här stunder.
I godan ro och i frid.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att du kan ha såna stunder.
    Det kan nog dröja ett tag än innan de sopar trottoarer och gator, det är ju bara mitten av mars och så börjar de säkert inne i stan och tar utkanterna sist. Du får nog kämpa på med dammsugningen för att slippa kliva på grus.
    Kram.

    SvaraRadera