onsdag 14 mars 2012

Går det bra?

"Går det bra?" frågade min jobbcoach nyss när jag satt och hängde på stolen intill.
"Öh..." sa jag.
Visste vad jag ville svara, men jag fuck inte ur mig det innan hon fortsatte.
"Ja, vill jag höra," sa hon på ett manga liknande vis.
"Ja..." sa jag trevande.

Sanningen är vad jag ville säga: Jo, jag sitter här och väntar på att det ska bli i morron.
Var på jag skulle ha fått frågan:
"Jaha, vad är det i morron då?"
Och jag skulle ha svarat att från och med i morron kan man skicka ansökan till högskolan inför höstterminen.

Jag vill gärna gå Kreativt skrivande C. Det är på halvfart och på distans och då kan jag jobba samtidigt. Inte om det är ett heltidsjobb, men halvtid och alla andra tider där efter går ju bra.

Så här sitter jag och försöker slå ihjäl tiden.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du är jätte duktig som strävar på ! Och jag hoppas du kommer in på din kurs på högskolan! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kommer in och kan gå den kursen och hoppas du hittar ett jobb som du kan ha samtidigt för annars lär det bli svårt att överleva.
    Någon av de stora affärerna som finns i Bollnäs borde väl vilja ha någon som kan jobba då och då eller halvtid?
    Håller med Elli, du är så duktig som strävar på och kämpar som du gör.
    Kramen.

    SvaraRadera