tisdag 14 augusti 2012

Höja och sänka

Diss:
Pippinett-tjejer och småtjejer.
Den första av de två åldras, medan den senare åldras ju mer jag åldras.
Pippinett-tjejer är de tjejer, de kan vara i alla åldrar. De är sånna där fåniga tjejiga tjejer, jag har gått med väldigt många sånna i skolan. Det är den där finflickor som inte kan ta i maskar, går och håller sig i skolan för att de inte kan gå på toaletten. De är ofta pinnsmala med färgat hår. De är rädda för grodor och maskar och allt som kan vara lite småkletigt som tillexepel pajdeg.
Förutom de att de är det fjantigaste som någonsin har gått i ett par skor så kan de vara helt okej som personer. Det är bara det där larvet som de har för sig som gör mig helt fullkomligt galen!

Småtjejer är den sorten som blir äldre och äldre ju äldre jag blir.
Just i detta ögonblick sitter det två stycken framför mig.
Småtjejer är sånna tjejer som är verkligen besatta av fecebook, twitter och alla andra sånna grejer. De är ökända för sitt uppförande på ofentliga platser där de gapar, skriker och härjar som om världen höll på att gå under.
En gång så satte sig en småtjej bakom mig på bussen när jag bodde i Gävle. Det var en stor grupp med mest småtjejer och fårstås ett gäng smågrabbar. Den här småtjejen satt med en av sina kompisar, det var ganska fullt på bussen så hennes andra kompis fick sitta eller stå längre fram.
Det blev omedelbart som världens största mest knökfulla hönshus!
Vet ni vad den här tjejen som satt bakom mig gjorde?
Hon reste sig upp och bara några centimeter från mitt öra skrek hon åt sin kompis: "Molly! Molly!!"
Lite lust jag hade att smälla till henne då! Men jag är expert på att coola ner så jag lyckades avhålla mig från det.
Vad jag borde ha gjort var att ha rest mig upp vänt mig till henne och rytigt: "Sätt dig ner och håll käften! Skärp dig för i helvete ungjävel!"

Pippinett-tjejer har jag svårt för.
Småtjejer får mig att vilja spruta eld!


Hiss:
Folk som faktiskt uppför sig som folk. Som inte skriker och gapar på offentliga platser, inte knuffas och trängs som om ragnarrök var i antågande och som inte hetsar upp sig för små saker, men ändå lugnt och bestämt kan säga ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar