tisdag 28 augusti 2012

Morgonstund har guld i mun

Vilken jävla natt!
Jag har aldrig varit med om något liknande!
Min hjärna känns helt manglad.

Jag drömde så många konstiga och obehagliga drömmar i natt att jag tappade räkningen. Det var svårt att säga var den ena börja och nästa tog vid.
Jag drömde något väldigt obehagligt som hade med The Mothman att göra. Jag vaknade efter den, klev upp och gick på toaletten. Jag somnade nästan direkt efter att jag lagt mig igen och då fortsatte konstigheterna.
Jag minns inte allt. En dröm handlade om Scrubs och dr Cox var tvungen att operera hjärnan eller nåt, sen kom det något om en dotter som hade get sin knarkande mor tabletter, fel sorts tabletter. Flickans morfar som var uteliggare dök upp, jag skulle gå iväg med nå bakvärk till ett konditori.
Sen fram emot att väckarklockan ringde så kom det upp en idé mitt i allt att man skulle kunna marinera kyckling i jordnötssmör.

Det var skönt när väckarklockan ringde och ännu skönare när jag satt och åt frukost.
Då var det verkligen morgonstund har guld i mun.

Dock varar inte sånna stunder för evigt.
Nu sitter jag på Miroi och försöker hitta ett jobb att söka. Hjärnan känns lika manglad som den först gjorde när jag tog mig ur sängen. Den enda skillnaden är att jag har åtskilligt fler plagg på kroppen än vad jag hade då.

1 kommentar:

  1. Jösses vilka drömmar du har. Vad är det för figurer du umgås med under nätterna? Har du läst nån olämplig bok eller sett nån olämplig film där de där figurerna finns eller?
    Tur du fick vakna och slippa drömmarna...
    Kram.

    SvaraRadera