tisdag 31 juli 2012

Något som gör mig skitsur

Vet ni något som gör mig sur, arg och direkt förbannad på långsikt?
Det finns mer än en sak, men det här är en av dem.

Jag blir fruktasvärt sur när folk som inte anstränger sig det allra minsta, bara glider fram på en räkmacka och får något som de inte förtjänar.
Som ett jobb tillexempel.
Jag har hört av min syster att en kille som jag känner har fått jobb på samma företag som henne.
Vet ni vad den här killen gör med sina pengar som han får tack vare det jobbet?
Han super bort dem!

Hur vet du det? undrar du.

Jag vet det för att en av den här killens kompisar bor i samma hus som jag, det är väldigt sällan som jag inte hör musikdunk genom väggarna och den här killen och jag ser den här killen komma med systemkasse i handen och klirrande innehåll.
Det är hur jag vet det.

Upside: Min granne har hyfsat bra musiksmak.

Det stör mig något så oerhört att folk som inte gör sig förtjänta av något får det som andra så väl behöver.

Ett annat exempel är ett gäng killar som går/gått på samma jobbcoaching som jag.
De sitter/satt och spelar/spelade fia på internet.

Hur vet du det?

Jag vet det för att jag sitter/satt bakom dem vid en egen dator och söker/sökte jobb.
Nu råkar jag även veta att ingen av dem ännu har fått jobb, men om de får det så kommer jag att skrika högt.
De försöker inte ens! Jag har gjort så gått jag kan i ett helt jävla år och de där tönarna spelar fia!
Något mer som gör/gjorde att jag stör/störde mig på dem är/var att de uppför/uppförde sig som fjärdeklassare.
Jag har aldrig någonsin i mitt liv hört gapigare killar som i själva verket ska föreställa vuxna män!

Jag hoppas vid gud att jag får jobb före några jönsar som inte lyfter ett finger för att få det.
Tack för mig.

1 kommentar: