måndag 2 juli 2012

Skriver på så kanske tanken jag hade kommer tillbaka

Fråga mig inte vad jag hade tänkt att skriva här för det vet jag inte själv.

Jag är fortfarande arbetslös. Lika arbetslös som jag var för ett år sen vid den här tiden.
Mina tankar kretsar kring om jag ska plugga till hösten eller inte och vad jag i så fall ska plugga.
Just nu känner jag så här: Om jag får ett jobb som jag gillar och som räcker tills dess att jag själv vill sluta, för lets face it; jag tänker inte ge någon anledning att ge mig sparken, så skiter jag i att plugga och jobbar istället. En utbildning varar sällan lika länge som ett jobb och är oftast lönsammare.
Jag är dessutom trött på att behöva förlita min försörjning till diverse myndigheter.
Enda gången jag känner att jag vill ha kontakt med försäkringskassan är när jag blir sjuk.
För er som inte vet det så MÅSTE man ringa till försäkringskassan och sjukanmäla sig.

I morsse kom jag att tänka på två saker som jag tänkte att jag skulle finurla på under dagen, men jag glömde bort båda två!
Fan-tastiskt vad irriterande!
De var de två tankarna som jag hoppades skulle komma tillbaka nu, men till min stora besvikelse så har de inte gjort det och jag minns inte vad de handlade om heller.

Jag hoppas att vi får någon sorts uppgift, sitter på Miroi, nu efter lunch för annars är det sannolikt att jag kommer att fortsätta att blogga tills det är dagsa att gå hem.
Men det hjälper faktiskt att göra andra roliga saker samtidigt som man gör de viktiga tråkiga sakerna.
Två internet fönster så kan jag både skriva blogg och jobbsökaraktiviteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar