lördag 7 januari 2012

Dagen börjar

Det var inte länge sen jag klev upp.
Jag har inte ätit fukost än och jag har bara nattlinne på mig.
Det verkar som om det blir en lugn dag. Jag har saker att göra, men jag känner inte
att jag behöver stressa.

Jag tänker äta tacorester till frukost...
sen får vi se vad jag gör.

Jag tittar på tv medan jag skriver. På sjuan är det CBS 60 minuts. För en stund sen
var de på Vatikanen. Där finns det ett bibliotek där Henry den åttondes kärleksbrev
till Anne Bolyn finns bevarade. Anöedningen till varför det finns där är inte helt
känd, men det var en där som föreslog att någon vid något tillfälle stulit breven för
att använda för att hindra att Henry den åttonde skilde sig från Catherine of Aragon
(spanska: Catalina de Aragón).

Nu tittar jag på femman. Tre män och en baby. Det är en kul film :).
Nu ska jag äta frukost eller tja, det blir väl snarare lunch. Började på det här
inlägget halv 12 avslutar nu.

1 kommentar:

  1. Fördelen med helger är att man slipper stress och press och kan äta frukost mitt på dan om man så vill och knata runt i morgonrocken hela dan om man så vill. :-)
    Intressanta saker du ser på tv. Du är som Christer du, samlar på dig "onödigt vetande" genom tv:n. Själv är jag urusel på att lägga såna där saker på minnet. Det är nog väldigt begränsat mitt minne...
    Kramen.

    SvaraRadera