fredag 13 januari 2012

Hissa och Dissa

Nu var det ett tag sen som jag hissade och dissade, men nu kär jag på i alla fall som om inget hade hänt.

Diss:
Jag vill dissa mensen.
Den är bra för tjejer för då vet vi att vi kan få barn och vi vet att kroppen fungerar som den ska. Men det är dyrt, det gör ont i början, det är kladdigt och det luktar illa!
Det är dessutom så fruktansvärt orättvist att det bara är tjejer som har det här. Killar vad har de? Jag önskar att de hade någon motsvarighet som är lika dyr, kladdig, smärtfyllt, och illa luktande.

Hiss:
Kloka människor, sånna som inte behöver göra dumma/korkade saker för att de tycker att de har något att bevisa. Personer som kan avväpna en med bara några få ord. Tyvärr känner jag inte så många kloka människor, det är väl mamma som kommer närmast då. Eller så är det bara så att mamma vet vad jag behöver höra när jag ringer till henne. Hon är mamma-klok med andra ord.

1 kommentar:

  1. Tack Linn, för att du tycker att jag är mammaklok. :-)
    Karlarna har rakningen, hävdar de då vi fruntimmer tar upp om vår mens, och de får ju raka sig hela livet. Nu tycker jag att det inte går att jämföra allrahelst inte nu för tiden då det i stort sett förväntas att vi fruntimmer ska raka oss under armarna och på benen.
    Kram. ♥

    SvaraRadera