fredag 20 januari 2012

Fredag morgon

Fredag morron.

Gissa om jag är morrontrött.
Jag brukar vara morrontrött länge, men så snart jag kommer igång med något ordentligt försvinner tröttheten och ersätts av någon form av koncentration

Jag sitter här och gäspar, ska dra iväg snart, har lite grejer att göra.
När jag kommer hem ska jag damsuga, diska och torka golv.
Vred nyss på huvet och såg att jag inte knäppt av lampan i fönstret än.

För er som undrar: Ja, jag sover med en lampa på.
Jag kan inte komma på något värre än att vakna efter en mardröm och det är helt kolsvart omkring än.
Jag drömmer inte mardrömmar ofta, men när det händer vill jag kunna se var jag är och direkt vara förmögen att orientera mig. Dessutom är det mysigt.
Jag drömde en inte allt för behaglig dröm i natt. Det går fortare för mig att konstatera att en mardröm bara var en mardröm om jag ser var jag är. Om jag jagas av ett monster i en skog i drömmen och sen helt plötsligt vaknar och ser mitt eget tak tydligt och klart så är det inte svårt att lägga ihop två och två: "Phu! Det var bara en dröm!"

Men nu måste jag gå.

1 kommentar:

  1. Det är ju tur att inte tröttheten sitter i längre då du behöver vara koncentrerad för att göra något viktigt.
    Hoppas du hann med din städning när du kom hem så du kan njuta av helgen och känna dig ledig i din rena fina lägenhet.
    Har man mardrömmar kan jag förstå att det kan behövas en lampa som står på nattetid. De enda gånger jag drömmer mardrömmar är då jag är på väg att bli sjuk i magsjuka eller nåt. Det är ju tur för jag tycker om att ha mörkt omkring mig då jag sover. Däremot har ju vi radion på hela natten eftersom Christer är van att sova med radion på. Det dröjde lite innan jag vande mig vid det och ibland då jag har riktigt ont så kan jag bli lite irriterad då det aldrig är tyst men till sist somnar jag ändå. Nu har jag min CPAP-mask som surrar, pyser och låter så nu hör jag inte så mycket av radion.
    Kram.

    SvaraRadera