tisdag 27 november 2012

Facebook

Jag mindes just varför det tog en så in åt helvete lång tid innan jag skaffade facebook.
Anledningen till det är helt vettig.
Jag kom att tänka på det förra veckan också, men då slog det mig inte på samma sätt. Folk Gillar saker även om de är dåliga!
Om någon skriver: Jag är så fruktansvärt förkyld!
Gillar minst 5 pers det på tre timmar. Vad är det för fel på folk!
Jag skrev just: Gruvar mig
Nu har en gammal klasskompis till mig Gillat det.
Är det någon sorts skadeglädje att Gilla när någon mår dåligt eller har otur?
Vad fan! Jag fattar inte det här!
Nu kommer säkert någon att säga: Men det är ju för att visa att man har sett det
Det syns lika jävla väl om man bara kommenterar! Det behöver inte ens vara en lång mening! Det kan vara en ledsen gubbe eller Aj då eller Det var inte bra!
Är det lättja eller skadeglädje det är frågan om här?
Jag frågar för jag fattar verkligen inte!

Jag försöker vara ärlig så långt det går på facebook, det är inte alla som är det heller, och jag Gillar inte saker som är dåliga!

1 kommentar:

  1. Jag tror att det är lättja. Folk tänker inte på VAD det står egentligen och så klickar de på gillaknappen för att visa att de läst det och så blir det SÅ fel. Många är för lata för att kommentera också. Tyvärr tror jag det är så. Samtidigt är det väl bättre om det är lättja än om det är skadeglädje.
    Bra att du tänker dig för innan du klickar nåt iaf. Jag försöker också tänka mig för och jag försöker också kommentera det folk skrivit och som jag TYCKER något om. Det är ju svårt att skriva kommentarer om man inte har nåt att skriva. Men jag själv tycker bättre om att någon kommenterar för då vet jag att de verkligen har läst det jag skrivit.
    Kramen.

    SvaraRadera