torsdag 26 november 2009

Dagen efter svinsprutan

I går så var jag och vaccinerade mig mot svininfluensan. Jag var väldigt nervös, jag sa det till sköterskan som skulle ge mig sprutan. "Jo, jag såg lite det på dig," sa hon.
Det hade varit konstigt annars om hon inte hade märkt något. Det gick i alla fall fort och lätt att ta sprutan. Stack lite, men det gör ondare långt efteråt, typ som om någon slagit en hårt på armen. Det går över.
Jag fick som alla andra sitta kvar en stund efteråt ut i falla att det skulle bli någon konstig reaktion, jag blev bara sömnig. Idag mår jag lite konstigt, men så ska det vara. Det är ju ett dött virus som man sprutar in i sig.

Det här blev inte ett särskilt långt inlägg, men jag har inte så mycket att berätta om det hela, det är inte så anmärkningsvärt som man kan tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar