fredag 6 november 2009

Det är fredag, men känns som lördag

Jag är nu på besök hos min mamma och hennes sambo som bor i Järvsö. Jag kom hit igår och då kändes det som om det var fredag, det är då som jag brukar åka hit. Idag så känns det som lördag i stället för fredag just av den anledningen som jag nyss förklarat.

Dagen började förstås med att jag vaknade, då visste jag att det var fredag, förvirringen kom senare.
Mamma skulle på badet idag så jag och Christer åt frukost på Finess, ett konditori i Ljusdal. Vi ville båda två ha toast/klämmacka så det var det vi åt. Mamma hade ätit frukost innan vi åkte.
Efter frukosten så gick jag och Christer till P.O.s för att se ifall det fanns några bra video kamror, jag ha tänkt att jag ska köpa en väldigt länge och just nu har jag undanlagda pengar så jag har råd. Jag hittade dessvärre inget på P.O.s, men jag får helt enkelt leta vidare. :)
Mamma och Christer skulle handla mat också så jag och Christer mötte mamma på Coop när hon hade badat färdigt. Som vanligt så fastnade jag vid filmerna som det är en för 59:- eller två för 99:- tillexempel. Jag hittade tyvärr inte den film som jag letade efter, De tre musketörerna, men jag hittar sällan det jag letar efter när jag letar efter det.
Efter handlandet så gick vi till Ljusdals bibliotek, jag har aldrig varit där förut, men det såg ut som vilket svenskt bibliotek som helst, inget märkvärdigt.
Vi åkte tillbaka till Järvsö och mamma beställde en farsdag tårta att ha när mormor och morfar kommer på söndag. Vi köpte med oss bakelser hem också som vi för en liten stund sen kalasade på.

Det här var allt som hänt hittills idag. Det har varit kul. Mer har jag inte att säga om den här dagen eftersom att det inte hänt så mycket mer.

2 kommentarer:

  1. Är det för lite som händer här hos oss? Säg till vad du vill göra så kanske det händer lite mer. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej skit unge ;) kul att du skaffat en blogg! =) läs min oxå vettja =)

    SvaraRadera