tisdag 24 november 2009

Spruta i morron

I morgon ska jag vaccinera mig mot svininfluensan. Jag kan inte säga att jag inte är nervös. Jag är allergiker och jag oroar mig bland annat för om jag kommer att få en allergisk reaktion. Sen har jag hört att en del blir jättesjuka efter att ha tagit sprutan. Jag vill verkligen inte bli så sjuk! Men det är bättre att jag tar sprutan och möjligen blir sjuk av den. Annars blir det nog bara värre om jag inte tar den och blir sjuk senare.

Det är lite konstigt egentligen att döda virus/bakterier kan rädda liv. Ett gift tar liksom ut ett annat...
Det känns i det närmaste farschinerande.

Jag blir dock sällan sjuk. Det är skönt och bra. Jag minns när jag var sjuk senast, jag låg som en levande vattenmelon i sängen och levde typ på vatten, alvedon och nudlar, orkade inte laga så mycket annat. Orkade inte så mycket över huvudtaget då, jag orkade inte ens titta på film, vilket jag brukar göra när jag är sjuk.

Det kanske inte är så roligt med sprutor och det kanske inte är så roligt att vara sjuk, men jag uppmanar alla att göra som jag, jag tänker vaccinera mig mot svininfluensan. Jag tycker att alla andra ska göra det också!

1 kommentar:

  1. Jättebra att du tog sprutan även om du var nervös för det. Inte verkar du fått så mycket elände efteråt heller.
    Kram.

    SvaraRadera