onsdag 18 november 2009

Morgonstund

Det sägs att morgonstund har guld i mun, men såvida man inte är född i går så vet man att det inte alltid stämmer.

Jag minns när jag gick på gymnasiet och skulle ta bussen varje morgon. Värst var det bland annat när det var vinter och svinkallt ute. Då ville jag verkligen inte kliva upp ur sängen och när jag kom till buss hålplatsen och min vän hälsade mig "God morgon" så kunde jag svara "Det är ingen god morgon".

Idag är det i alla fall en helt okej morgon. Jag äter frukost medan jag skriver det här och har ett tag till på mig innan jag måste börja skynda mig. Min föreläsning börjar nämligen inte förrän 13:15 idag nu är klockan ca 11:05. Jag är lite morgon trött, men det ger med sig snart nog. Förutom det facktum att föreläsaren som jag vet att jag kommer att ha idag har krut i käften och föreläser om ett väldigt långtråkigt ämne så känns det som att det här kommer att bli en bra dag.
:-) God morgon!

1 kommentar:

  1. Men du var duktig på att komma iväg i tid iaf när du gick i gymnasiet. :-)
    Visst är det skönt med sovmorgon på helgerna men det är faktiskt bra att komma upp i god tid på vardagsmornarna för man hinner med mer då.
    Kram.

    SvaraRadera